Hola a tots i totes, benvinguts a la meva recopilació de sortidetes pels voltants de Tortosa. Si busqueu alguna cosa molt professional, aquest no és el vostre blog ¡¡ Faig sortidetes de tercera divisió pel territori i simplement les vaig recopilant per saber on he anat i com ho he fet, res més. Hi ha molta gent pel territori que coneix molt millor les sortides i com fer-les. Si et consideres de tercera divisió com jo, igual t'aprofita per fer una sortideta light pels voltants de Tortosa.

miércoles, 17 de marzo de 2021

Barranc de Lloret - Cova Pintada - Racó del Moro

Hola una altra vegada ¡¡¡ Avui us porto una altra sortideta, per fer en familia o amb gent que no estigui molt acostumada a voltar per les montanyes. Tot i que estem parlant d'un desnivell d'uns 400 mts, al ser solament sobre 5 kms, fa que tot plegat sigui una opció de sortida prou tranquileta.

Per ubicar-mos, primer que res, sortirem amb el cotxe direcció Mas de Barberans, ja ho he explicat per altres sortides, es pot anar tant per Roquetes com per la plaça dels nussos ja tirar de cara a l'Arrabal de Crist.

La veritat és que hi ha un bon troç, fins quasi arribar al Mas, passar l'indicador del Km. 19 de la carretera TV-3421, hi ha un plafó a la dreta que ja ens ho diu “Barranc de Lloret”. Hem d'entrar per aquest camí durant uns 6 Kms. per deixar el cotxe, es pot arribar fins al final, però a mi personalment m'agrada deixar-lo aproximadament una mica abans, a la dreta hi ha unes tauletes per com una àrea de lleure, trobo que és el millor lloc ja que a la zona final sempre hi han molts de cotxes i a vegades és complicat aparcar.

A més aquest passejet fins l'inici de la ruta per mi és molt xulo, ja que el camí va al costat d'una finca que hi han un munt de bous, i mira fa gracia, a l'hora que respecte, passar en silenci i cap endavant. Anem tirant fins arribar a l'inici de la sortideta que seria aquest pont tan xulo que veieu aquí baix.
Aquesta ruta no és circular ni res paregut, justament tot el contrari, podriem dir que té forma de V, solament hem creuat el pont, hi ha una bifurcació per anar cap a una banda o cap a l'altra. Després d'haver fet la volta fins al lloc, el retorn es fa per la mateixa via.

En el nostre cas, vam fer primer la de la dreta, o sigui la Cova Pintada, no hi ha molt de misteri, deixaré el track com sempre a la part de baix de l'entrada, però avui pot ser és d'aquells dies que tampoc cal. Més o menys a meitat de cami, ens trobarem una fonteta, la Font de la Costa del Dolors, que tot i que no és molt cosa, una mica d'aigua sempre ens pot treure d'un apuro. I seguim, seguim, fins arribar a La Cova Pintada...us deixo un parell de fotaques per obrir boca.....

Un cop feta la visiteta de rigor a la Cova Pintada, com hem comentat abans, pel mateix camí de pujada, hem de baixar fins arribar a l'inici (pontet), llavors empendre l'altre cami de l'esquerra per anar a veure el Racó del Moro, que, sempre serà una questió de gustos, però per mi és molt més xulo que la cova.

Com a curiositat, durant el trajecte ens trobem amb Els Bufadors de Lloret, els «bufadors» són ressurgències d'aigua que abunden en tot el massís dels Ports, el Montsiá i fins i tot en el Delta (allí es denominen «ullals», com els Ullals de Baltasar). L'aigua que corre per les profundes vetes del massís, pot trobar capes permeables i brollar a la superfície per aquests «bufadors». Els de Lloret són dels més coneguts, i en èpoques de pluges podreu veure com en aquest punt l'aigua sorgeix a borbollons del llit del barranc.

Continuem la marxa fins arribar al Racó del Moro, més endavant també ens trobem un altre encreuament per pujar al Escarrissó de Borosa, però aquesta no és la nostra ruta avui, ja en parlarem un altre dia, i si tot ha anat bé farem cop a aquest racó idílic de la zona del Barranc de Lloret.

El retorn és pel mateix camí on farem cap al pontet i posteriorment al cotxe per retornar cap a casa. En hi ha moltes de rutes a Wikiloc del Barranc de Lloret, però jo he fet la de l'usuari Lo Favaret que el segueixo a Wikiloc i sempre fa les rutetes molt aseades. Us deixo l'enllaç per descarregar la seva ruta: