Hola a tots i totes, benvinguts a la meva recopilació de sortidetes pels voltants de Tortosa. Si busqueu alguna cosa molt professional, aquest no és el vostre blog ¡¡ Faig sortidetes de tercera divisió pel territori i simplement les vaig recopilant per saber on he anat i com ho he fet, res més. Hi ha molta gent pel territori que coneix molt millor les sortides i com fer-les. Si et consideres de tercera divisió com jo, igual t'aprofita per fer una sortideta light pels voltants de Tortosa.

viernes, 19 de marzo de 2021

La Vall Cervera - El Toll Blau

Hola, ja hi torno a estar aquí a pegar la xapa una altra vegada ¡¡¡¡ Avui us porto la meva favorita sense dubtes, El Toll blau, un indret de la zona per mi de luxe. Jo us proposo arribar-hi igualment però ja que estem fent una volteta una mica més llarga per la Vall Cervera. Val a dir que es pot arribar amb el cotxe molt més a prop de la meva proposta, però com ens agrada caminar, fent una volta homens ¡¡¡¡ Farem una volteta d'uns 8 kms tot plegat amb un desnivellet de 100 mts que ens costarà (depen de les fotos al Toll blau, jajajaja) unes 3 horetes.

En primer lloc per ubicar-mos amb el tema cotxe, un cop ja feta la prèvia de la sortideta, com sempre que anem de cara al Port, passem per Roquetes, també passem pels Reguers i continuem per la mateixa carretera com si anessim al Tosca, però, 1,9 kms passat Els Reguers ens trobem l'encreuament del Canal Xerta-Riu Sènia, llavors em de girar cap a la esquerra. Al loro que hem fer rutetes i un cop arribat a aquest punt, giravem a la dreta. No és el cas d'avui.

Un cop agafada la sortida per la part esquerra, anem tirant aproximadament uns 100 mtsi llavors hem de travessar el canal per un pontet que ja ens portarà directament a la Vall Cervera. Hem de fer uns 2.5 kms per arribar a un encreuament, concretament aquest d'aqui baix a la foto (veureu que hi ha una senyal de prohibit fer foc).

Si haguèssiu d'anar directament amb el cotxe fins a dins, haurieu d'anar pel camí de la dreta, però la volta nostra de caminadors ens porta pel camí de l'esquerra, hem de baixar un barranc important, al pujar ens queda una caseta a l'esquerra i continuar fins una porta verda on hem de deixar el cotxe. Per si algú el coneix, aquesta porta verda és de la finca del Sr. Vidal del Reguers.

Si la porta està oberta, doncs cap endins i sino, no passa res, es pot passar pel costat. A partir d'aqui anar seguint el track com cada sortida i anar gaudint del paisatge que realment està molt bé. Durant el trajecte també ens trobarem aquesta porta de la foto de baix, no passa res, es pot passar pel costat i continuar la marxa sense problema.

I després d'una horeta de volta montanyenca, ja arribem al Mas del Bitzo, que com vereu a la foto i de prop el dia que fèssiu la volta, en el seu temps tenia que ser una finca poderosa. A més de l'arbre que es veu a la foto, també hi ha una figuera impressionant al costat, i que hem de passar per davant per arribar al nostre objectiu d'avui, el Toll Blau.

I tachan ¡¡¡ Se hizo la luz, tota la matinada per la sortida i tots els maldecaps que pugis portar al sobre, un cop arribat aqui, et desapareixeran....el soroll de la cascada, el color de l'aigua, el reflexe del sol.....és un lloc ideal per menjar el bocateta que portaves per esmorçar, després d'un bon grapat de fotos i videos pel record.

La tornada és per un altre lloc, de fet és el camí oficial sino haguessim fet una mica de volta, i és bastant còmoda de fer, bastant planet i tal.

En hi ha moltes de rutes a Wikiloc del Toll Blau, però jo he fet la de l'usuari Lo Favaret que el segueixo a Wikiloc i sempre fa les rutetes molt aseades. Us deixo l'enllaç per descarregar la seva ruta: