Hola a tots i totes, benvinguts a la meva recopilació de sortidetes pels voltants de Tortosa. Si busqueu alguna cosa molt professional, aquest no és el vostre blog ¡¡ Faig sortidetes de tercera divisió pel territori i simplement les vaig recopilant per saber on he anat i com ho he fet, res més. Hi ha molta gent pel territori que coneix molt millor les sortides i com fer-les. Si et consideres de tercera divisió com jo, igual t'aprofita per fer una sortideta light pels voltants de Tortosa.

lunes, 1 de marzo de 2021

Cova d’en Marc - El forat de la Vella

Hola, ja hi torno a ser aquí, per parlar d'una volteta molt guapeta també, però que cal una explicació abans de començar. El que és la volta en sí, és molt poca cosa, podriem parlar d'1 km, una alçada de 140 mts i 20' de volta, el que farem natros és intentar allargar la sortida una mica per a que quedi una caminadeta arreglada.

Cal comentar que dins de la mateixa volta, hi ha un ramal que puja a L'Airosa, no pareix que sigui res de l'altre mon, però s'ha de pujar un desnivell de 500 mts per arribar dalt de tot, i el dia que la vaig fer, entre tots vam decidir no pujar.

Per ubicar la sortida, sortim com sempre de cara a Roquetes, però aquest cop en lloc de pujar com sempre cap als Reguers, agafem la TV-3421 per anar direcció La Sènia i també Mas de Barberans. Des de la rotonda dels nussos, baix al pont nou, es pot anar directament, direcció Raval de Crist. Hem de tirar un ratet, per travessar el Mas de Barberans, continuar i després de 2.5 kms girar cap a la dreta on hi ha un indicador CAMÍ DEL BARRANC DE LA GALERA.

Aquest camí, a mesura que avança cada cop està pitjor, per tant, si no anem amb tot terreny, trobo que el millor quan ja portes un parell de kms, es buscar un lloc tranquilet on deixar el cotxe i continuar cap endins xixo xano pel camí. Aquest és el moment que us deia a la intro de fer la sortideta una mica més llarga, ja que si es va amb un vehicle adequat, pots arribar practicament fins l'entrada de la ruteta. Des de la carretera fins el pont que marca inici ruta hi ha 5 kms, si per exemple feu un parell de kms amb el cotxe, haureu de caminar 3 kms per començar la volteta.

Però, per estirar una mica la volta i que tingui categoria de caminata, natros, en lloc de a l'arribar al pont, iniciar la volta cap a la Cova d'en Marc, vam tirar 1.5 kms més endins, on es troba ubicada l'Àrea de lleure de la Vall.

A aquest lloc tan bonic i pintoresc, ens vam menjar el nostre obligatori entrepà com uns campions i un feta la visiteta a l'àrea de lleure ja vam tornar a retomar la volteta cap a la Cova d'en Marc i el forat de la Vella.

Pel mateix camí que haviem vingut, anem cap al pont on s'inicia la volteta d'avui. La volteta és circular i comença a aquest pontet tan xulo d'aqui baix.

Destacar la similitut que troba molta gent, en aquestes formacions geològiques amb les de la Capadòccia turca i el xulo que és el Racó dels Capellans que ens trovarem durant la volta.

La veritat és que sempre m'agrada portar el track per les sortides, però per aquesta en concret ni cal tampoc, però bé miro de posar-ne un a la part final del post.